Tuesday, December 14, 2010

A poem dedicated to Amrita pritam

Amrita Pritam need no introduction she is one of the finest writer of our southasian region but the real life story of her is so delicate as a flower .she was so innocent and a loving lady that no one can understand her if one doesn't have a sensitive heart.In her middle ages she was in love with a young man Inderjeet Singh ,people couldn't understand that mismatch,a long stretch of age and a distance between them was a big hurdle for Amrita to cover up. she was living near Dehli and Inderjeet who was also named as "Imroz" was struggling in Mumbai to become an Actor. the age difference and the distance of places both were increasing day by day but poor Amrita was flourishing in the love of  Inderjeet.If you people, wish to know more about their story than please read the book "محبت نامے " by Amrita Pritam.here I am presenting a poem which I wrote after reading that book and its dedicated to Amrita Pritam ,hope it will depict her true anddivine feelings here.
میں اک جوگی دے جوگی آں
میں ھور کسے دے جوگی نیں
سارا جگ جوگی دے جوگا اے
جوگی بس میرے جوگا اے
میں اک جوگی دے جوگی آں
میں ھور کسے دے جوگی نیں
اوہ جوگی جگ وچ وسدا اے     
پر جگ ساڈے تے ھسدا اے
اے کیھوں جیی جوگن اے
جیھڑی اک جوگی دے جوگی اے
سارا جگ جوگی دے جوگا اے
پر جوگی بس  جوگن دے جوگا اے
جوگی میں ءلم بھلایا اے
جوگی  میں ءشق گنوایا اے
جوگی میں تینوں پایا وے
میں اک جوگی دے جوگی آں
میں ھور کسے دے جوگی نیں
سارا جگ جوگی دے جوگا اے
جوگی بس میرے جوگا اے
میری کلایئاں جوگی دے جوگی اے
میری مانگ جوگی دے جوگی اے
میرا حسن جوگی دے جوگا اے
میرا رو رو جوگی دے جوگا اے
ایھہ ھور کسی دےجوگا نیں
میں اک جوگی دے جوگی آں
میں ھور کسے دے جوگی نیں
جوگی ایھہ سنجو گ دا لیکھا اے
جوگی تو ھتھ دی ریکھا اے
پر جوگی جگ نے ھنسنا اے
اساں نال کیویں وسناں اے
جوگی اے جگ نا سمجھ پاوے گا
کہ میں اک جوگی دے جوگی آں
میں ھور کسے دے جوگی نیں
جوگی ءمراں دا لنگناں اے
اساں رک کے کیتھے رکھنا اے
پر ایھہ سنجوگ دا لیکھا اے
میں اک جوگی دے جوگی آں
میں ھور کسے دے جوگی نیں
جوگن میں تیرے جوگا آں
میں ھور کسے دے جوگا نیں
سارا جگ میرے جوگا اے
پر میں بس تیرے جوگا آں
جگ نوں میں چپ کراں دا گا
سب نوں میں بھول بھولا داں گا
میں تینوں بھول نہ پاواں گا
میں بس تیرے ای جوگا آں
میں ھور کسے دے جوگا نیں
میں اک جوگی دے جوگی آں
میں ھور کسے دے جوگی نیں
سارا جگ جوگی دے جوگا اے
جوگی بس میرے جوگا اے
میں اک جوگی دے جوگی آں

No comments:

Post a Comment